UA-134167925-1

Elsakker

verslag door Martinette van der Pol

Zondag 11-08-2019

Ik ben weer terug van vakantie en kon geen reden meer aan mijzelf verkopen om niet weer aan te sluiten en mee te rijden met de groep, tenminste geen andere reden dan: geen conditie na 5 weken niet fietsen, veel te zwaar na met al die vakantiekilo’s,  bang om de groep niet bij te kunnen houden, een last te zijn voor de groep en noem nog maar meer op van die redenen waarvan je weet: slaat nergens op eigen schuld dikke bult.

Als je niet terug op de fiets klimt komt de conditie nooit terug, gaan de kilo’s er ook minder snel af, bijhouden was al vaker lastig, de groep geeft zelf aan samen uit samen thuis dus die reden geldt  ook al niet. Bovendien is het altijd stikgezellig.

Oké, ‘morgens 08.30 uur, na een angstige blik op de weerapp zie ik windkracht 4 en meer maar geen hoosbuien, ik denk hup gaan jij vandaag lui mens en we zien wel waar het schip strand. Navigatie mee zodat als het echt niet lukt ik zelf de weg terug kan vinden. (want nog steeds het richtingsgevoel van een kokosnoot).

Op weg naar Rucphen vanuit Roosendaal denk ik, mwahhh valt wel mee zo. (lees wind lekker in de rug en met een sukkelgangetje naar de Vijfsprong). We zijn met 7 man sterk deze dag, nadat ik iedereen op de hoogte heb gebracht van mijn deplorabele staat van conditie en fietskilometers gaan we op weg. (kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze het niet wisten)

Vaag ligt mij nog bij dat er werd gezegd dat de route werd ingekort……. Prima idee vond ik. Met de wijsheid van nu denk ik uhhh 80 km waar is deze dan ingekort…….

Enniewee We zijn los we gaan richting Wagenberg. Het tempo wordt op mij aangepast. Dat dat een ruim begrip was bleek toen we de 34 aantikte ( oké oké, grapje  het  was volle windkracht 4 of 5 in de rug dat dan wel) heerlijk ritje  wind mee maar na zo een 50 km had ik toch echt wel trek in een bak koffie!! Altijd belangrijk onderdeel voor mij. Helaas bleek de originele koffiestop gesloten dus nog 2 extra km naar de kerk in Hoge Zwaluwe. Supergoede keus was dat. Voor iedereen aan te raden. Prachtige opgeknapte kerk mooi terras ervoor. Eindelijk ff zitten relaxt bakkie doen. Maar buiten John Heeren gerekend, die had blijkbaar haast om weer naar huis te komen hoor. Geen 2e bakkie dus, ik mocht nog snel even plassen en toen begon de terugrit. Man man man, wat een wind en nog veel meer wind. Nog 25 km volle tegenwind naar huis. Ik zag mijzelf al richting het station van Lage Zwaluwe afzwaaien om de trein naar huis te pakken. Maar wederom buiten John Heeren gerekend.  Als een soort sticker ben ik tegen hem aangeplakt gaan fietsen. Uiteindelijk hield echt iedereen mij uit de wind, kreeg ik adviezen waar ik het beste kon rijden, af en toe een peptalk, een handje in de rug om het viaduct op te komen, echt fantastisch!! En net toen ik dacht dat het wel zo een beetje op was bij mij reden we Hoeven binnen ( want ja, als je de weg niet weet en nooit weet waar je fietst weet je ook nooit hoe ver je nog moet) als een kind zo blij was ik dat ik kon denken nog 12 km, nog 12 km, nog 12 km. Freek en Gerard hielden beraad en hadden blijkbaar overlegt om mij door het bos vlak bij huis af te zetten. TOP!!! De laatste 2 km waren appeltje eitje om thuis te komen.

Zoooo blij dat ik op de fiets ben gestapt vanmorgen, en zo blij met mijn Brabantia fietsteamleden. Diepe buiging mannen, dank jullie wel.

Martinette

december, 2019

08dec09:00MTB-tocht De Molenrijders WouwKlik voor meer details.

14dec13:0015:00Clubrit 2019: Essense Hoek (Trainingsrit 1)Klik voor meer details.

15dec09:00MTB-tocht WTC Woensdrecht te HoogerheideKlik voor meer details.

21dec08:3012:00Clubrit 2019: Klundert (Trainingsrit 2)Klik voor meer details.

22dec09:00MTB-tocht KFC NieuwmoerKlik voor meer details.

28dec13:0015:00Clubrit 2019: Achtmaal (Trainingsrit 3)Klik voor meer details.

29dec09:00Veldtoertocht SprundelKlik voor meer details.

29dec09:00OliebollenritKlik voor meer details.