Belangrijk nieuwsGeen categorie

AFTREDENDE BESTUURSLEDEN EN CLUBKAMPIOENEN IN HET ZONNETJE

By 25 november 2019 No Comments

Aftredende bestuursleden en clubkampioenen in het zonnetje

Tijdens onze Algemene Ledenvergadering van 24 november zijn een tweetal bestuursleden en onze clubkampioenen in het zonnetje gezet.

Tijdens deze Algemene Ledenvergadering van 24 november zijn 2 bestuursleden in het zonnetje gezet omdat zij afscheid namen. Jos van Ginneken nam afscheid als voorzitter van FC Brabantia en Gerard Rokx nam afscheid als algemeen bestuurslid.
Daarnaast zijn onze beide clubkampioenen (A- en B-groep) gehuldigd.

In dit bericht willen we hier graag nog een keer aandacht aan besteden.

Afscheid bestuursleden.

Jos van Ginneken heeft besloten om zich na 13 jaar terug te trekken als voorzitter, maar heeft aangegeven aan te willen blijven als algemeen bestuurslid.
Vanaf 1985 maakt Jos deel uit van het bestuur van onze vereniging. Een groot gedeelte van deze periode heeft hij dat gedaan in de functie van voorzitter. Een positie overigens waarin hij min of meer “gedwongen” terecht kwam.

Met een enorme passie en doorzettingsvermogen heeft Jos jarenlang de kar getrokken en dat zowel in goede als minder goede tijden. We kunnen stellen dat Jos prima werk heeft verricht en de vereniging nu als voorzitter achter zich laat als een stabiele vereniging met zo’n 60 leden.

Als dank voor al het werk dat hij heeft verricht heeft de algemene ledenvergadering van 24 november 2019 daarom besloten om Jos te benoemen tot ere-lid van FC Brabantia.
Bij zijn afscheid als voorzitter kreeg hij uit handen van de nestor van het bestuur, Adri van Vlimmeren, een herinnering in de vorm van een beeldje van een fietser en een bloemetje voor thuis.

Adri blikte in zijn woordje tot Jos nog een keer terug op de carrière van Jos binnen de vereniging.
Naast het voorzitterschap voor de hele vereniging was en is Jos ook al jarenlang als voorzitter van de werkgroep erg betrokken bij de organisatie van, wat nu heet, de Rogelli veldtoertocht. Daar ligt ook zijn grote ambitie en die zal hij ook de komende jaren zeker niet loslaten.

In deze vergadering werd ook afscheid genomen van Gerard Rokx als algemeen bestuurslid.
Gerard heeft zich gedurende 6 jaar op een meer dan voortreffelijke manier en met veel passie ingezet voor de vereniging. Hij was algemeen bestuurslid, lid van de tochten commissie en als zodanig was hij nauw betrokken bij het uitzetten en controleren van het parcours van de veldtoertocht. Daarnaast was Gerard altijd bereid om extra taken op zich te nemen. Zo was hij bijvoorbeeld een tijd op interim basis secretaris van de vereniging en heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij de samenstelling van het jubileumboek ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van FC Brabantia.

Ook Gerard werd door Adri in het zonnetje gezet met bloemen en een waardebon als dank voor alles wat hij als bestuurslid heeft gedaan voor de vereniging.
Gerard heeft ook aangegeven dat zijn betrokkenheid bij de vereniging zeker niet minder zal worden.

Clubkampioenen 2019

Deze algemene ledenvergadering is traditioneel ook het juiste moment om de clubkampioenen bekend te maken en te huldigen.

De ranglijst werd tot vorig jaar bepaald op basis van het aantal stickers in het stickerboekje. Daardoor was de stand tot het laatste moment onbekend bij onze leden. Dat had wel zijn charme, maar er waren ook nadelen aan verbonden. Niet iedereen dacht er namelijk aan zijn stickerboekje tijdig in te leveren, waardoor de eindrangschikking vaak niet helemaal juist was.
Vanaf dit jaar echter wordt de standenlijst digitaal bijgehouden en is altijd zichtbaar voor de leden.
Dat betekent dat de eindrangschikking voor niemand meer een verrassing kan zijn geweest. Dit moment tijdens de algemene ledenvergadering werd dan ook uitsluitend gebruikt om de winnaars officieel bekend te maken en ze daarna te huldigen.

Dit jaar waren de winnaars Burny Roos bij de A-groep en Freek Domenie bij de B-groep.
Zij werden dan ook door Gerard Rokx, bestuursafgevaardigde in de TC, in het zonnetje gezet met een bloemetje.
Van harte gefeliciteerd beiden.

december, 2019

08dec09:00MTB-tocht De Molenrijders WouwKlik voor meer details.

14dec13:0015:00Clubrit 2019: Essense Hoek (Trainingsrit 1)Klik voor meer details.

15dec09:00MTB-tocht WTC Woensdrecht te HoogerheideKlik voor meer details.

21dec08:3012:00Clubrit 2019: Klundert (Trainingsrit 2)Klik voor meer details.

22dec09:00MTB-tocht KFC NieuwmoerKlik voor meer details.

28dec13:0015:00Clubrit 2019: Achtmaal (Trainingsrit 3)Klik voor meer details.

29dec09:00Veldtoertocht SprundelKlik voor meer details.

29dec09:00OliebollenritKlik voor meer details.

Wil je een keer vrijblijvend meefietsen?

Kijk op het rittenschema, kom naar Laco sportcentrum De Vijfsprong en fiets mee.

december, 2019