Ritverslagen

Brabantse wal 8 aug 2020

By 10 augustus 2020 No Comments

verkorte rit naar de Brabantse wal

Achteraf kunnen we zeggen dat we ontoerekeningsvatbaar waren om deze dag met deze warmte pas om 08:30 uur bijna 85 km te gaan fietsen. We vertrokken met klein groepje van de A groep richting Nispen om de daar Philip op te pikken.  Onderweg nog even aangepikt bij wat snelle mannen uit Willebrord die ons mooi met een stevig tempo op sleeptouw namen. Natuurlijk is er altijd wel iemand die dan dat lekkere tempo moet verpesten om te plassen. (ik zei de gek… op advies had ik  veels te veel water gedronken voordat we op pad gingen)

Enniewee de 1e plasstop was geweest. Even Philip opgehaald om in een lekker tempo met eigen groepje  via Hoogerheide naar de Kreekraksluisen te fietsen. Normaal moet je daar zigzaggen tussen de schapen maar nu na het offerfeest bijna geen schaap meer te bekennen..😉. Nog even de hartslag controleren nadat ik in de berm terecht kwam en mijzelf al een flinke smak tegen het asfalt zag maken. Tip: Als je dan heel hard gilt ga je vanzelf weer het fietspad op.  Als een kind zo blij was ik toen de koffiestop in BoZ in het zicht kwam want door het laatste stukje met de warme wind op kop had ik het wel een beetje gehad. Hoppekee koele drank (welke drank verteld het verhaal niet) in onze buik en op de valreep Burny nog een gevecht met een wilde vis, zijn we de laatste 30 km aangegaan. Nou, ik zeg je het viel niet mee, warme wind, brandende zon en bij Nispen hield onze kopman het voor gezien😒. Met de finish in zicht in Roosendaal kreeg John ook nog een lekke band. Maar ook dat fixen ‘we’ gewoon met inmiddels 34 graden…..’We’ heb je precies niets aan op zo een moment alhoewel ik heb heel even de fiets vastgehouden👍. Wel tof dat de band leksprong in de schaduw en niet in de brandende zon. In Roosendaal hield ik het ook voor gezien en ben met fiets en al onder een sproeier gaan staan 🤷‍♀️. Stelletje Malloten zeg ik je……………….

De B groep deed het een stukje rustiger aan en zagen de A rijders al snel uit het zicht verdwijnen.
In Huijbergen zagen we 2 A rijders staan en reden er in eerste instantie voorbij, maar na wat snel denkwerk van vooral de voorzitter zat het ons toch niet lekker dat er 2 man waren achter gelaten met wellicht stukken.
Dus omkeren en even gaan kijken. Al snel bleek dat de gastrijder, voor hij begon aan de 5sprong, er al 80 km er op had zitten. Dus het tempo van de A groep was met de warmte en de afstand net wat te veel dus besloten ze aan te sluiten bij de B groep.
Gezamenlijk richting het water van de tussen Schelde werd er toch even gestopt voor overleg en wat te doen? Doorrijden en 84 km maken of slim zijn en het mooie stuk wat Gerard van Gameren had uitgezet maar voor lief daarlaten en in Woensdrecht een afkorting maken en voor 12 uur thuis zijn.

De knoop werd snel doorgehakt en we zaten aan de koffie bij Non Plus Ultra.
Jhon stelde zich netjes voor en gaf zijn gegevens zoals voorgeschreven en zou ons eventueel informeren bij calamiteiten.

Piet van Oers en Peter Jongenelen hadden zichzelf een rondje Oesterdam beloofd en kwamen toevallig ook net bij ons op de koffie in Woensdrecht.
De koffie werd in de meeste gevallen ingeruild voor een radler 0.0  en cola want het vocht moet worden aangevuld.
De bidons werden weer gevuld en we vervolgde onze route die snel weer werd opgepikt in Heimolen.

Na een warme en gezellige rit waren we met de B groep mooi voor 12 uur terug.

december, 2020

05dec13:0015:15Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: Trainingsrit 8 MoerdijkKlik voor meer details.

06dec09:0011:30Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: MTB De Moeren/Oude Buisse HeideKlik voor meer details.

12dec13:0015:00Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: Trainingsrit 1 Essense HoekKlik voor meer details.

13dec09:0011:30Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: MTB Rucphense BosKlik voor meer details.

19dec13:0015:00Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: Trainingsrit 2 KlundertKlik voor meer details.

20dec09:0011:30Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: MTB Rucphense BosKlik voor meer details.

26dec13:0015:00Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: Trainingsrit 3 AchtmaalKlik voor meer details.

27dec09:0011:30Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: MTB RozevenKlik voor meer details.

27dec09:0013:30Clubrit: VERVALLEN I.V.M. CORONA: Oliebollenrit Optiek van MeerKlik voor meer details.